Энергоэффективность Держенергоефективності разом із експертами працює над удосконаленням законодавства у сфері енергосервісу


Питанню спрощення реалізації ЕСКО-договорів у бюджетній сфері була присвячена нарада під головуванням Голови Держенергоефективності Сергія Савчука, в якій взяли участь народні депутати України, представники Мінрегіону, проекту ПРООН «Усунення перепон для залучення інвестицій у підвищення енергоефективності громадських будівель у малих і середніх містах України на основі моделі ЕСКО» та юридичних компаній.

«ЕСКО-механізм набирає стрімких обертів. Як тільки ми запровадили спеціальний модуль для ЕСКО-тендерів у Системі електронних публічних закупівель «PROZORRO» (https://prozorro.gov.ua), із жовтня 2017 р. і по сьогодні, фактично за півроку, оголошено 421 аукціон, а укладено вже 147 контрактів», - окреслив ситуацію С.Савчук.

Враховуючи практику реалізації ЕСКО-договорів, Держенергоефективності спільно із експертами Проекту ПРООН ініціювало визначення та вирішення  деяких актуальних питань, з якими стикаються учасники цього ринку. Зокрема, серед таких питань – вчасне затвердження істотних умов відповідними органами, яке б не призводило до затягування процесу укладання ЕСКО-договору.

Крім того, право брати довгострокові бюджетні зобов’язання за енергосервісом не поширюється на одержувачів бюджетних коштів, що звужує напрямки застосування ЕСКО-механізму.

Також, вкрай нагальним питанням для багатьох компаній є залучення інвестицій в ЕСКО-проекти та необхідність запровадження механізмів нівелювання валютних та інфляційних ризиків. Одним із варіантів вирішення проблематики є прив’язка ціни енергосервісного договору до зміни цін на енергоносії та тарифів на комунальні послуги.

Вирішити ці та інші питання у сфері енергосервісу можливо за рахунок внесення відповідних змін  до чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 №327-VIII та Бюджетного кодексу України.

Крім того, таке питання, як відсутність спеціальної методики розрахунку базового рівня споживання теплової енергії, води (зокрема гарячої), електроенергії для будівель бюджетних установ потребує відповідного вирішення та затвердження окремим нормативним актом.